Biomutant Trofee Guide & Roadmap

biomutant-header-2
  • Geschatte moeilijkheidsgraad trofee: 3/10
  • Geschatte tijd tot platina: 20 – 30 uur
  • Offline trofeeën: 47 (1X , 3X , 6X , 37X )
  • Online trofeeën: 0
  • Aantal te missen trofeeën: 4 – That’s Mine, Snack-Time, Mariner, Gumshow
  • Aantal semi-missbare trofeeën: 5 – Max Gains, Pew Pew!, Hack n ‘Slash,  Electrified, Stick it to Them    
  • Bugged trofeeën: 2 – Old World Gadgets  (niet verkrijgbaar met patch 2.01), Toytinkerer (bugged voor sommige spelers) -> een oplossing is om de fysieke schijfversie offline af te spelen zonder de patch te downloaden, de trofeeën ontgrendelen prima op de ongepatchte versie 1.00  
  • Heeft moeilijkheid invloed op trofeeën?: Nee, het spel kan op elke moeilijkheidsgraad worden gespeeld
  • Minimale doorspeelbeurten: 1
  • Free-Roam / Level Select after Story?:  Als je “Continue” kiest na het voltooien van het verhaal, kom je in NG+, kun je een save laden voordat het einde is voltooid om dezelfde playthrough voort te zetten
  • Releasedatum: 25 mei 2021

Introductie:

Welkom bij de Biomutant Trofee Guide & Roadmap! Biomutant is een open-wereld RPG gemaakt door ontwikkelaar Experiment 101, oorspronkelijk aangekondigd in 2017. Je speelt als een door spelers gemaakt tweevoetig dier en verkent een post-apocalyptische wereld waarin alle mensen zijn verdwenen, maar worden vervangen door verschillende pratende en vijandige dieren. schepsels. De game heeft een zeer open wereldse structuur, met veel verschillende locaties en personages om buiten het hoofdverhaal te ontdekken.

Stap 1: Speel het verhaal door en doe trofeeën in elke gewenste volgorde

Biomutant heeft geen enkele traditionele geforceerde voortgangsstructuur, want nadat je de tutorial hebt voltooid en de bunker hebt verlaten, word je door een beetje meer tutorial over de stammen in het spel geleid, en kun je in feite doen wat je maar wilt. Je kunt doorgaan met de hoofdmissies wanneer je maar wilt, of je kunt er gewoon voor kiezen om over de kaart te rennen en naar buit te zoeken en andere personages te vinden om mee te communiceren. Alle trofeeën kunnen ook worden voltooid vóór het eigenlijke einde van het verhaal, aangezien er nog enkele verhaalgebeurtenissen zijn na het verslaan van de 4 Wereldeters, het belangrijkste einddoel van het spel.

Omdat er geen specifieke volgorde of routekaart is om doelstellingen te voltooien, volgen hier enkele algemene tips en dingen om op te letten om tijd te besparen:

  • Maak een save game voor elk World Eater-baasgevecht. Aan elk gevecht is een te missen trofee gekoppeld om iets met de vechtmechanica te doen, en in de kleine kans dat je de trofee niet verdient tijdens het gevecht, zou je een nieuwe playthrough moeten starten om het opnieuw te proberen, omdat je de trofee niet opnieuw kunt spelen baasgevechten zonder een save te herladen. Dit zorgt voor de 4 te missen trofeeën (That’s Mine,Snack-Time, Mariner, Gumshow).
  • Bespaar 16 upgradepunten (voor de trofeeën Pew Pew! en Hack n ‘Slash), 16 Psi-punten (voor de trofee Electrified) en 12 Bio-punten (voor de trofee  Stick it to Them). Dit zorgt voor alle trofee-gerelateerde vaardigheden / voordelen. Als je dit doet, kun je een save doen en vervolgens de trofee-gerelateerde vaardigheden / perks kopen om de trofeeën te laten knallen, en vervolgens je save opnieuw laden als je je punten vervolgens opnieuw wilt verdelen over andere, handigere perks.    
  • Let op de trofee  Toytinkerer , deze vereist dat je 4 keer een willekeurig spawnende beer met een lantaarn tegenkomt en zijn side missies voltooit. Dit is volledig gebaseerd op geluk, dus als u er vanaf het begin aandacht aan schenkt, bespaart u later veel gedoe. Het kan overal en altijd spawnen, het is gewoon toeval. 
  • Besteed vanaf het begin aandacht aan de gevechtstrofeeWung-fu Master .Je moet 50 vijanden verslaan met je Super Wung-Fu-vaardigheid die eerst in de strijd moet worden opgeladen. Als je dit negeert, kan dit resulteren in extra uren malen om deze moorden te bewerken. Gebruik altijd je Super Wung-Fu tijdens elke gevechtsontmoeting totdat de trofee wordt ontgrendeld. 
  • Wees op je hoede voor alle verschillende vangbare dieren: Sqvips (kleine oranje eekhoorns en paarse knaagdieren voor de trofee Zoo-do), Glittermotten (vuurvliegjes voor de trofee Bugologist ) en Pippis (donkere vogels voor trofee Flap-flap). Die dieren kunnen overal spawnen. Je kunt jezelf wat slijpen besparen als je de te vangen dieren altijd vastpakt als je ze ziet! Ook terug naar de twee plekken voor Guppos (zwarte vis voor de trofee Angler) en Gumquacks (badeendjes voor de trofee Quack) van tijd tot tijd, omdat ze altijd op dezelfde plek respawn.      
  • Het maken van goede of slechte keuzes maakt in het algemeen niet uit voor het verdienen van trofeeën of voor de voortgang van het verhaal. Het maakt ook niet uit met welke stam je een bondgenoot bent. Bepaalde vaardigheden vereisen een minimale aurascore om te ontgrendelen, maar je kunt een onbeperkt aantal aurapunten behalen door Sqvips te veroveren en ze vervolgens te doden (kwaadaardig punt) of te behouden (goed punt). 30 is het hoogste puntentotaal dat nodig is om vaardigheden te ontgrendelen.

TROFEEËN LIJST:

Biomutant Platinum Trophy
Ontgrendel elke trofee in Biomutant.

Verdien alle andere trofeeën in Biomutant om de platina trofee ontgrendelen (DLC niet vereist).

The Adventure Begins
Ontsnappingsbunker 101.

Automatische verhaalgerelateerde trofee, kan niet worden gemist.

Dit wordt verdiend aan het einde van de eerste hoofdmissie “Bunker 101”, die grotendeels fungeert als de tutorial van het spel voordat de open wereld beschikbaar komt.

Twinkle Twinkle
Ontdek een Twinkle Crashsite.

Het ontdekken van de Twinkle Crashsite is onderdeel van de side quest waaraan je voor Nova kunt deelnemen. Ze is te vinden in de regio Fnackyleaves bij Watchout, een grote uitkijktoren. Ze laat je een meteoor vinden die in de buurt is geland, en wanneer je die bereikt en de interactiepuzzel erop oplost, verdien je deze trofee.

Hier vind je Nova om deze side-quest te accepteren:

Under the Table
Win een drinkwedstrijd tegen Gulp.

Tijdens de hoofdopdrachtlijn kom je automatisch Gulp tegen. Nadat je het hoofddoel van de zoektocht hebt voltooid voor een ander personage genaamd “Goop”, kun je terugkeren naar Gulp en hij zal je een nevenmissie geven om wat Radium Fluid voor hem te vinden. Ga het zoeken en als je bij hem terugkomt, wil hij een drinkwedstrijd met je houden. Voltooi de korte QTE en voltooi de zijmissie om deze trofee te verdienen.

Hier vind je Gulp om deze side-quest te accepteren:

Wung-fu Master
Versla 50 vijanden met Super Wushu.

Super Wushu (in het spel eigenlijk Super Wung-Fu genoemd) functioneert als een soort ultieme aanval of opgeladen toestand die je tijdens gevechten kunt betreden. Je krijgt de mogelijkheid om het vroeg in het verhaal te gebruiken nadat je de Klonkfist hebt verkregen, waarna je vaardigheden kunt ontgrendelen waarmee je Super Wung-Fu kunt opladen wanneer je het gebruikt. Als je tijdens gevechten 3 van de ladingen opvult door verschillende speciale aanvallen te gebruiken, kun je en gebruiken om Super Wung-Fu te activeren. Terwijl je actief bent, veranderen je aanvallen en worden ze gedurende korte tijd krachtiger. Versla in totaal 50 vijanden met Super Wung-Fu-aanvallen om deze trofee te verdienen.

Je moet 3 combo’s landen om de Super Wung-Fu op te laden. Je kunt zien welke combo’s je een Super Wung-Fu-lading geven door te kijken naar het personagemenu > Wung-Fu > klik op verschillende wapens en kijk welke combo’s zeggen: “Dit is een speciale aanval, als je een vijand ermee raakt, wordt er een Super Wung Fu-pictogram”.

Voorbeeld: Gebruik de Klonkfirst (wapen uit het vroege verhaal) en gebruik deze 3 combo’s:
1) ,,
2) , ,
3) , ,

Je moet wisselen tussen verschillende combo’s om toe te voegen aan je Wung-Fu Charge. Je kunt dezelfde combo knoppen niet 3 keer achter elkaar spammen. Zoek 2 verschillende combo’s die gemakkelijk voor je zijn en wissel daartussen af ​​(Combo 1 > Combo 2 > Combo 1). Je kunt je Super Wung-Fu Charge zien aan het aantal witte pictogrammen links van je personage. Zodra je 3 pictogrammen ziet, kun je + gebruiken en vervolgens op de weergegeven knoppen op het scherm drukken. Het is goed om de vijanden van tevoren te verzwakken, zodat ze in 1 treffer sterven.

Old World Gadgets
Ontdek alle 15 oude wereldgadgets.

LET OP!, Onbereikbaar sinds Patch 2.01 * – de trofee is schijnbaar onbereikbaar met Patch 2.01. Het werkte prima op de vorige versie 1.00. De enige oplossing is om de schijfversie te kopen, de console los te koppelen van internet zodat deze de patch niet kan downloaden en offline te spelen. Of wacht en hoop op een patch om het in de toekomst te repareren. Gelukkig kun je in een nieuw spel in ongeveer 1 uur 15 Old World Gadgets krijgen als je er rechtstreeks naartoe rent.

Zie ook onze guide -> Biomutant – Alle gadgetlocaties uit de oude wereld

Thugs
versla 25 bandieten.

Bandieten zijn een specifiek type vijanden die worden gevonden in Bandit Camps die zich op de kaart bevinden. Er zijn er in totaal 11 verspreid over de hele wereld en je kunt ze zien aan de specifieke vierkante fortvorm die ze hebben als ze op de kaart worden bekeken. Hier is er een in het midden van de kaart, net ten noordoosten van de levensboom.

Nadat je de eerste hebt gevonden, krijg je een zijmissie genaamd “Opruimen”, die je vervolgens één voor één naar de andere Bandit-kampen zal wijzen. Blijf nu deze side-quest volgen totdat je deze trofee ontgrendelt voor het verslaan van in totaal 25 bandieten tussen alle 11 kampen. Elk kamp heeft normaal gesproken ongeveer 4 normale vijanden en 2 miniboss-vijanden. Je zou de trofee moeten krijgen binnen 6 bandietenkampen.

Tar-up
verdrinkt 5 vijanden in olie tijdens gevechten.

Olie is een gevaarlijke vloeistof die overal in de gamewereld te vinden is. Als jij (of normale vijanden) het betreedt, zal je langzaam zinken en sterven als je niet op tijd aan de olie kunt ontsnappen. Voor deze trofee moet je 5 vijanden in de olie laten vallen en vervolgens laten zinken tot ze sterven. Je kunt dit doen door vijanden aan de Mucus Bubble-vaardigheid te plakken en deze vervolgens te laten knallen wanneer ze naar de olie kijken om ze naar binnen te gooien, of door de Telekinese-vaardigheid te gebruiken om vijanden op te rapen en over de olie te bewegen of je kunt melee-wapens gebruiken om te duwen ze binnen.

Er zijn een paar locaties waar dit tijdens het spel kan worden gedaan. Een goede is Puttiupper Plaza, gelegen nabij het midden van de kaart naast de Tree of Life-wortel die zich naar het noordoosten uitstrekt. Dit is een grote landingsbaan met een aantal grote olievijvers waar groepen kleine normale vijanden zullen vechten tegen normale vijanden. Je kunt de normale vijanden pakken en in de olie rond het gebied gooien. Zorg ervoor dat je het zuurstofpak hebt om in dit gebied te overleven. Je krijgt er automatisch een Side Quest voor wanneer je een anti-zuurstofgebied betreedt (zoals deze hier), maar op dit punt zou je de side-quest ervoor automatisch in je log moeten hebben.

Een andere mogelijke locatie is Burblebottom/Brickbrack 11G, gelegen nabij de noordwestelijke rand van de kaart, een locatie met een aantal oliemeren eromheen, met enkele kleine vijanden die je kunt verplaatsen en erin kunt gooien. Als je er verder weg vindt, kun je probeer ze hierheen te slepen.

Specialized
Bereik niveau 25 met elke personageklasse.

Deze trofee wordt toegekend wanneer je tijdens een playthrough level 25 bereikt. De levelcap voor de game is minimaal 30+, dus 25 zou vrij gemakkelijk moeten worden bereikt terwijl je door het normale verhaal en de side-content met betrekking tot trofeeën werkt.

Kneel
Ontdek alle 30 altaren.

Zie ook onze guide -> Biomutant – 30 Altaarlocaties (Psyionische heiligdommen)

Pew Pew!
Ontgrendel alle wapenvaardigheidsvaardigheden.

Deze trofee wordt toegekend voor het ontgrendelen van alle vaardigheden in het gedeelte Wung-Fu >Ranged Combat van het vaardigheidsmenu. Er zijn 5 verschillende soorten wapens, elk met twee ontgrendelbare speciale vaardigheden die elk 1 en 2 upgradepunten kosten. Je hebt in totaal 15 upgradepunten nodig om alle Gun Proficiency Skills te ontgrendelen.

Als je de upgradepunten voor iets anders wilt bewaren, kun je wachten tot je genoeg extra hebt om alle resterende vaardigheden te kopen die je nodig hebt, een save te maken, alle wapenupgrades te kopen om de trofee te ontgrendelen, en dan de save opnieuw te laden om je punten terug te krijgen . Als je een afstandswapen zoals de Shotgun mist, kun je de crafting-onderdelen kopen bij verkopers in veroverde Outposts, dan kun je via het Crafting-menu het basistype van je bestaande wapens wijzigen (dwz een geweer in een shotgun veranderen door te knutselen ).

Hack n’ Slash
Ontgrendel alle vaardigheidsvaardigheden voor slagwapens.

Deze trofee wordt toegekend voor het ontgrendelen van alle vaardigheden in het gedeelte Wung-Fu > Close Combat van het vaardigheidsmenu. Er zijn 5 verschillende soorten close-combat-wapens (Ongewapend telt als een wapen), waarbij elk twee ontgrendelbare speciale vaardigheden heeft die elk 1 en 2 upgradepunten kosten, plus 1 extra voor de “Twin Silver Grip”-vaardigheid zodat je dubbele gebruik melee als je niet begint aan de Saboteur-klasse. Je hebt in totaal 15 (of 16) upgradepunten nodig om alle Melee Weapon Proficiency Skills te ontgrendelen.

Als je de upgradepunten voor iets anders wilt sparen, kun je wachten tot je genoeg extra hebt om alle resterende vaardigheden te kopen die je nodig hebt, een save te maken, alle close combat-upgrades te kopen om de trofee te ontgrendelen, en dan de save opnieuw te laden om je punten te krijgen terug.

DNA Overload
Hercodeer uw DNA in een Cooling Tower Biopool.

Biopools bevinden zich in radioactief besmette gebieden in de gamewereld. Deze zijn gemakkelijk te vinden door de grote reactorkoeltoren en groene poelen eromheen op de kaart, zoals Bio Nucleus 6D in de onderstaande schermafbeelding.

In deze gebieden zal er een ondergronds gebied zijn met een minibaas-vijand, en als je verslagen bent, kun je een biopool vinden. Door interactie met een van deze Biopools kun je 1 Bio-punt besteden om de personage-morph-setup die je aan het begin van het spel hebt gekozen te wijzigen. Doe dit een keer in een van de Biopools om deze trofee te verdienen.

Max Gains
Upgrade 2 attributen naar 100.

Je personage heeft 6 verschillende attributen met waarden die worden ingesteld afhankelijk van wat je doet tijdens het maken van personages. Als je een level omhoog gaat, verdien je punten die je kunt gebruiken om aan elk attribuut +10 tegelijk toe te voegen. Voor deze trofee hoef je alleen maar 2 attributen te upgraden, zodat ze een waarde van 100+ hebben. Je krijgt tijdens het spel minimaal 250 attribuutpunten vanwege de trofeeSpecialized, dus zorg ervoor dat je elke 2 attributen opwaardeert naar ten minste 100 tijdens het spelen, zodat je geen extra levels hoeft te grinden na andere trofeeën.

Electrified
Versla 20 vijanden met de Ki-Spark-vaardigheid.

Ki-Spark is een Psi-Power-mutatievaardigheid die je kunt ontgrendelen met 16 Psi-Points als je ten minste 30 Light Aura hebt. Bij gebruik schiet je verlichting voor je terwijl je je Ki-meter consumeert. Je moet in totaal 20 vijanden verslaan met deze vaardigheid. Het richt niet snel veel schade aan, dus het kan een beetje lastig zijn om te gebruiken, afhankelijk van wanneer je het ontgrendelt, dus voor de gemakkelijkste tijd moet je vijanden eerst verzwakken met melee of vuurwapens, en ze dan gewoon afmaken met Ki-Spark . Alleen de dodelijke treffer hoeft van deze vaardigheid te zijn, het is prima om eerst de vijanden te verzwakken.

De snelste manier om 16 Psi-Points te krijgen, is door Altars (Psyonic Shrines) te vinden.
Je hebt er sowieso 30 nodig voor de trofeeKneel, dus je kunt de twee net zo goed combineren. Zie onderstaande link voor hun locaties.

Zie ook onze guide ->  Biomutant – 30 Altaarlocaties (Psyionische heiligdommen)

Stick it to Them
Plak 25 vijanden op de Mucus Bubble.

Mucus Bubble is een Biogenetica-mutatie die je kunt kopen voor 12 Bio-Points. Bij gebruik verschijnt er een bubbel om je heen waar je vervolgens rond kunt rollen en eventuele vijanden die worden aangeraakt, blijven aan de bubbel plakken. Plak vijanden 25 keer in de bubbel om deze trofee te verdienen. Je kunt dit steeds op dezelfde vijand/vijanden doen totdat de trofee tevoorschijn komt, het hoeven geen verschillende vijanden te zijn. Je krijgt biopunten door groene klodders te verzamelen over de hele open wereld (er zijn er veel meer dan je nodig hebt) of door simpelweg vijanden te verslaan in gebieden met biologisch gevaar (de kernreactoren op de wereldkaart waar groene smog overheen hangt).

Sproing!
Stuiter 50 keer op een schimmel.

Schimmels is een biogenetische kracht die je kunt ontgrendelen voor 4 biopunten. Bij gebruik spawn je een paddenstoel op de grond die vijanden of jou de lucht in laat stuiteren. Voor deze trofee moet je in totaal 50 keer op je geplaatste schimmels stuiteren. Je krijgt biopunten door groene klodders te verzamelen over de hele open wereld (er zijn er veel meer dan je nodig hebt) of door simpelweg vijanden te verslaan in gebieden met biologisch gevaar (de kernreactoren op de wereldkaart waar groene smog overheen hangt).

Nautica
Berijd de Googlide over alle waterbestendigheidsniveaus.

De Googlide is een jetski-achtige waterscooter die je verkrijgt tijdens de hoofdmissie van Goop op Subnautica Station. Als je het eenmaal hebt verkregen, kun je het in de meeste watergebieden oproepen met behulp van het montagemenu. Er zijn drie verschillende niveaus van waterbestendigheid waar de Googlide alleen doorheen kan als je over het juiste niveau of een hogere motor beschikt, waarbij verschillende motoren worden verkregen door Googglide Wrekboxen te openen. De waterweerstandsniveaus zijn normaal blauw water op niveau 1, groen water op niveau 2 en bruin water op niveau 3. Rij met je Googleglide in elk van deze watertypen met de juiste motor of hoger uitgerust om deze trofee te verdienen. Als het je lukt om vroegtijdig een motor van niveau 3 uit een van de dozen te halen, kun je die gewoon altijd gebruiken omdat het werkt voor alle waterbestendigheidsniveaus.

Heavy Metal
Overleef 5 minuten in de Mekton terwijl je in de Deadzone bent.

De Mekton is een groot mech-pak dat je ontgrendelt tijdens de voortgang van het hoofdverhaal. Je gebruikt het om de Deadzone binnen te gaan, een gebied in het westelijke deel van de kaart waar zuurstof ontbreekt, dus met de Mekton kun je je verplaatsen zonder dat de lucht opraakt. Voor deze trofee moet je minimaal 5 minuten in de Mekton in de Deadzone blijven. Je kunt dit doen terwijl je het gebied verkent, of gewoon op één plek wachten tot de trofee tevoorschijn komt.

Rodeo
Ride a Gnaut 500 meter.

Gnoats (in de beschrijving van de trofee werden ze verkeerd gespeld als Gnauts) zijn de dierlijke rijdieren die je tijdens het spel kunt verkrijgen. Je kunt ze eerst verkrijgen na de hoofdmissie waar je je eerste stam-buitenpost neemt, waar dan een nieuwe nevenmissie in de buurt zal zijn om een ​​rijdier te verwerven, of een nieuwe hoofdmissie die je tegenkomt op weg naar de volgende buitenpost. Voltooi een van deze twee om een ​​rijdier te krijgen en rijd er dan in totaal 500 meter mee.

Toytinkerer
Ontgrendel alle Automaton-upgrades.

Potentieel bugged* – het is bekend dat deze trofee onbereikbaar wordt als je met versie 1.00 begint te spelen en de patch later installeert (getest vanaf patch 2.01), omdat de beer stopt met spawnen. Zolang je niet tussen verschillende patchversies van het spel springt, zou de beer prima moeten spawnen. Het probleem is dat als je een opgeslagen spel hebt vanaf versie 1.00 en vervolgens bijwerkt naar de nieuwste versie van het spel, het de beer volledig stopt met spawnen. Werk de game bij met de nieuwste patch voordat je hem voor de eerste keer opstart (zodat je oude patch-saves niet mixt met nieuwe patch-saves), of download de schijfversie, blijf offline zodat het de patch niet kan downloaden en spelen ongepatchte versie 1.00.

Automaton-upgrades worden verkregen door de “Mirage”-zijmissies tijdens het spel te voltooien. Terwijl je rondrent nadat je het zelfstudiegedeelte van het verhaal hebt voltooid, zul je WILLEKEURIG een grote beerachtige NPC tegenkomen die een lantaarn vasthoudt. Ga naar hem toe en werk samen om een ​​”Mirage” side-quest te starten, waarin je het opneemt tegen een van de personages uit je jeugdherinnering. Na het gevecht keert u terug naar het heden en kunt u kiezen uit een van de vier Automaton-upgrades. Voltooi deze missies 4 keer (ontmoet de willekeurige beer 4 keer) om alle upgrades te ontgrendelen.

Het personage zal voortdurend verschijnen tijdens het spel (zelfs nadat je alle upgrades hebt gekregen, verdwijnen ze gewoon als je in de buurt komt), dus als ze verdwijnen voordat je bij ze bent, kun je geen van de upgrades missen.

In the Green
Bezit meer dan 1000 Greenleaf.

Greenleaf is de valuta die wordt gebruikt bij leveranciers in Biomutant. Het wordt verkregen door minibosses te verslaan, items te verkopen, of opgehaald bij “Green ATM” -fabrieken die in de omgeving te vinden zijn. Heb er meer dan 1000 tegelijk om deze trofee te verdienen.

Elementary
Verkrijg 10 van elke Crafting Resource.

Er zijn 5 verschillende knutselmaterialen in Biomutant: metaal, hout, plastic, rubber en e-afval. Deze worden verkregen door grondstoftotems te vernietigen of uitrustingsvoorwerpen die tijdens het spelen zijn verkregen uit elkaar te halen. Resourcelimiet op 99 per keer, en dat is een totaal dat je gemakkelijk kunt bereiken tijdens het demonteren van uitrusting aan het einde van het spel, dus het verkrijgen van 10 van elk zou tijdens het spelen vrij snel moeten gebeuren.

Zoo-do
Vang 20 Sqvips.

Sqvips zijn kleine oranje eekhoornachtige dieren en paarse knaagdierachtige dieren die tijdens het spel kunnen worden gevangen. Je komt ze eerst tegen tijdens een van de hoofdmissies voordat je de wereldeter Jumbo Puff tegenkomt. Je zult ze eerst verkrijgen in een gebied in de Deadzone voor de hoofdmissie, maar ze zijn overal in de gamewereld te vinden zonder een specifieke set spawn-locatie. Als je er een ziet naderen en op drukt om het te vangen, krijg je de keuze om het dier te doden of te vangen, wat een Aura-punt oplevert, afhankelijk van wat je kiest. Vang er in totaal 20 (ongeacht welke Aura-keuze je kiest) om deze trofee te verdienen.

Quack
Vang 20 Gumducks.

Gumducks zijn een soort “dier” dat je moet vangen tijdens de hoofdzoektocht “Gumquack Hollow” voordat je de Porky Puff-wereldeter tegenkomt. Je hebt de taak om naar een locatie genaamd “Gumquack Hollow” te gaan om deze voor Goop vast te leggen. Hier is de locatie:

Aan het einde van deze tunnellocatie is er een grote kamer met ondiep water erin, waar een aantal badeendjes rondzweven, de Gumquacks die je moet vangen.

Dit ene specifieke gebied spawnt altijd meerdere Gumquacks, dus om er 20 te krijgen, kun je ze eenvoudig bewerken door een paar keer naar deze locatie terug te keren. De tijd die ze nodig hebben om te respawnen lijkt te zijn gebaseerd op de daadwerkelijke gespeelde tijd (of mogelijk door dingen te doen in de gamewereld omdat ze niet respawnen als je inactief bent op de locatie), dus je zult elk half uur naar deze locatie willen terugkeren of zo terwijl je aan andere dingen werkt. Op deze manier kun je extra Gumquacks vangen totdat je een totaal van 20 hebt verzameld. Er zouden 6 spawning moeten zijn elke keer dat je binnenkomt als ze allemaal correct zijn respawnen, dus dit kost in totaal 4 trips (3 na die voor het verhaal). Je kunt Gumquacks ook willekeurig vinden in de Surfielago-regio rond de stranden, het zuidoostelijke gebied waar je de Googlide-boot kunt gebruiken (maar de vaste landbouwplek werkt veel beter).

Bugologist
Vang 20 Glittermotten.

Glittermoths zijn een mot/vlinder die je moet vangen tijdens een van de hoofdmissies voordat je de Hoof Puff-wereldeter tegemoet treedt. Ze zien eruit als vuurvliegjes die rondvliegen met gloeiende vlinders.

Je krijgt er automatisch 5 uit het verhaal als je naar de Glittermoth Cave gaat.

Hierna is de beste manier om ze te kweken door te spawnen op Mito (zijpersonage), zie de locatie hieronder:

Volg dan het onverharde pad achter hem om bij het kampvuur te komen en rust uit tot de ochtend. Ga dan rond en ga de Glittermoth-grot binnen en ga helemaal door naar de klifrand aan de andere kant tegenover Mito’s locatie. Er zal mogelijk een Sqvip, Glittermoth of Pippi zijn (soms zullen er meer dan één type spawnen). Ren dan helemaal terug door de grot naar de ingang van de klif, waar de dieren mogelijk ook zullen spawnen. Blijf heen en weer rennen om te controleren op dieren. Zodra het nacht wordt en de dieren niet meer spawnen, kun je snel weer naar Mito reizen en bij het kampvuur uitrusten.

Flap-flap
Vang 20 Pippis.

Pippi’s zijn een donkergekleurde vogel die je tijdens het spel kunt vangen. Ze zijn niet vereist voor een van de hoofdmissies, maar je zult ze waarschijnlijk tegenkomen tijdens het spelen, omdat ze in principe overal ter wereld kunnen spawnen.

Je kunt zien wanneer ze in de buurt zijn, omdat ze flapperende en krassende geluiden maken zoals een vogel dat zou doen, en wanneer ze in de omgeving worden gevonden, zal er normaal gesproken een groep vogels om hen heen zijn die wegvliegen wanneer je dichterbij komt, en alleen de vangbare Pippi overlaat. Als je deze wilt kweken, is de gemakkelijke manier om dat te doen, naar Lobo te gaan waar zich bij het Blimpstation bevindt, omdat er om de een of andere reden bijna altijd 2 van hen worden voortgebracht in het gebied waar ze is, zoals de bovenstaande screenshot laat zien.

Angler
Vang 20 Guppos.

Guppo’s zijn een zwarte vis die je moet vangen tijdens een van de hoofdmissies voordat je de wereldeter Murk Puff tegenkomt. Ze zijn allemaal zwart met witte ogen, en net als Gumquacks lijken ze maar één specifiek spawn-punt te hebben, gelegen in Guppo Grotto.

Aan het einde van het tunnelgebied kun je een groep van hen vinden die in het ondiepe water in een cirkelvormige kamer zijn uitgezet. Je vangt ze door op driehoekje te drukken als ze uit het water springen.

Aan het einde van het tunnelgebied kun je een groep van hen vinden die in het ondiepe water in een cirkelvormige kamer zijn uitgezet. Je vangt ze door op te drukken als ze uit het water springen.

Net als Gumquacks lijkt dit de enige locatie te zijn waar ze spawnen, dus je zult hier na het verhaal moeten terugkeren om meer van hen te farmen, wacht ongeveer 30 minuten speeltijd voordat je terugkeert zodat ze respawnen. Ze verschijnen ook in paren van 6 tegelijk, dus je moet hier in totaal minimaal 4 reizen maken om er 20 te krijgen.

Bagman
Koop een item van Honki.

Honki is een nevenpersonage dat zich direct ten zuidoosten van de World Tree bevindt in een gebied dat Sprill Slope wordt genoemd. Wanneer je hem ontmoet, laat hij je twee items voor hem vinden die in de buurt zijn, en na zijn terugkeer met het tweede item wordt hij beschikbaar als verkoper. Koop een item van hem, ongeacht de waarde, om deze trofee te verdienen.

Hier vind je Honki:

Adventurer
Ontdek alle 7 omgevingsbiomen.

Er zijn 8 benoemde regio’s van de kaart in Biomutant, waarbij ze grotendeels zijn toegewezen aan de 7 verschillende biomen die de game heeft. Met de klok mee rond de kaart vanaf het startgebied zijn ze als volgt:

  • Verblijfplaats – Zuid, algemeen bos, vergelijkbaar met Fnackyleaves-gebied
  • Dode zone – Zuidwest, kaal gebied, lager gelegen gebieden hebben geen lucht en veroorzaken hypoxie
  • Fnackyleaves – Noordwest, algemeen bos, vergelijkbaar met Wherabouts-gebied
  • Kluppy Dunes – Noord, woestijn
  • Mushumosh Mire – Noordoost, moeras
  • Knupstonies – Oost, bergen
  • Surfipelago – Zuidoost, water/meer
  • Yerpfields – Centraal, vlaktes

Tijdens de belangrijkste quests-evenementen is Kluppy Dunes het enige gebied waar je eigenlijk niet naartoe moet gaan, maar er zijn daar twee zijpersonages, dus je zult er uiteindelijk heen moeten. Nadat je elk bioom hebt ingevoerd (tekstmelding wordt linksonder weergegeven wanneer je nieuwe biomen invoert), ontvang je de trofee.

Eye on the Road
Ontdek en betreed 3 mangaten.

Mangaten leiden naar locaties die “Gutways” worden genoemd. Je vindt deze normaal gesproken in het midden van wegen, en ze zijn te zien op de kaart met het ronde mangat met een licht dat eruit schijnt.

Voor deze trofee moet je 3 verschillende Gutways invoeren. Je hoeft het gebied niet te voltooien, betreed het alleen zodat het laat zien dat je binnen bent en de locatiedoelen geeft.

Mangatlocatie #1

Mangatlocatie #2

Mangatlocatie #3

Paragon
Versla alle vier de wereldeters.

Automatische verhaalgerelateerde trofee, kan niet worden gemist.

Dit wordt verdiend zodra je alle vier de Wereldeters hebt verslagen, wat het hoofddoel van het verhaal is. Keuzes die tijdens het verhaal worden gemaakt of welke stam je kiest, hebben hier geen invloed op. Je verslaat altijd alle wereldeters, wat er ook gebeurt. Dit is ook niet het eigenlijke einde van het verhaal, er zijn nog wat meer kleine dingen die je doet voor het einde nadat je alle wereldeters hebt verslagen.

That’s Mine!
Laat 3 Bangballs ontploffen op de Porky Puff.

Tijdens de eerste fase van het baasgevecht tegen Porky Puff, de Eastern World Eater, rijd je rond op de Googleglide. Om de Porky Puff te beschadigen, kun je de Bangballs (de mijnen in het water) er naartoe slepen met je Google-ketting. Druk op om je ketting op de mijnen te gebruiken en druk nogmaals op om ze bij de baas los te laten. Schiet dan op de mijn om hem op te blazen. Doe dit drie keer tijdens de eerste helft van het baasgevecht om deze trofee te verdienen. Je kunt de rest van het gevecht afmaken door van dichtbij op de zwakke plekken op de benen van Porky Puff te schieten (de roze vlekken aan de onderkant van zijn benen).

Snack-time
Voer de Jumbo Puff World Eater 6 Sqvips.

Tijdens het baasgevecht tegen de Jumbo Puff, tussen de gevechtsfasen door, zal het een aanval uitvoeren waardoor het lucht inademt. Tijdens deze animatie schiet je de Sqvips door te drukken terwijl je in zijn mond richt. Sqvips kunnen met 3 tegelijk worden beschoten, dus je zou genoeg moeten kunnen krijgen na twee cycli van deze aanval.

Mariner
Voer de Murk Puff 10 Guppos.

Tijdens het gevecht met de Murk Puff zal het uiteindelijk in zijn schild gaan en een stel groene bollen op je afschieten. Hij steekt dan zijn kop uit en er zal een prompt zijn om Guppos erop te schieten om hem terug uit zijn schaal te krijgen. Tijdens het gevecht moet je dit minimaal 4 keer laten gebeuren zodat je er 3 groepen van 3 plus nog 1 Guppo op kunt schieten. Dit is de enige wereldeter waarvan je de trofee echt zou kunnen missen als je te snel vecht, omdat je veel schade aanricht aan het voertuig als je constant aan het schieten bent.

Gumshow
Trek alle tanden uit de Hoof Puff.

Tijdens het gevecht met de Hoof Puff kun je schieten op wonden die hij op de achterkant van zijn benen heeft (kan enigszins door de voorkant van het been schieten zoals de eerste screenshot hieronder). Elke keer dat je beide voorste schiet, zal de Hoof Puff tijdelijk verdoofd zijn met zijn mond openhangend. Als het zo is, kun je erop slaan met om een ​​van de tanden vast te pakken en op de knop drukken om het eruit te trekken. Doe dit 4 keer voor het einde van het gevecht om deze trofee te verdienen.

The Dragon
versla of onderwerp je aan alle vijf rivaliserende stamleiders.

Een van de belangrijkste verhaaldoelen van het spel is het omgaan met alle stammen in het spel. Als je aan het begin van het verhaal een bondgenoot kiest, neem je andere buitenposten van de stam over, en daarna hun belangrijkste fort. Nadat je twee van de stamforten hebt overgenomen, krijg je de mogelijkheid om het conflict vroegtijdig te beëindigen of door te gaan zoals je was. Als je ervoor kiest om het vroegtijdig te beëindigen, neem je automatisch de buitenposten van de andere stam over en verdien je deze trofee. Dit is prima om te doen als je het niet handmatig wilt blijven doen en je niet uitsluit van andere trofeeën.

Conquest
neem 6 stambuitenposten over.

Tijdens het verhaal heb je te maken met de andere stammen om ze op één lijn te brengen met jouw zaak of ze te onderwerpen zodat ze jouw kant kiezen. De manier waarop je dit doet, is door stambuitenposten over te nemen en vervolgens hun fort over te nemen. Elke stam heeft 3 buitenposten, dus je verdient deze trofee nadat je alle buitenposten hebt veroverd voor de tweede stam die je volgt.

Show-off
Versla vijanden met 3 verschillende stamwapens.

Stamwapens zijn speciale unieke wapens die je verkrijgt na het verslaan van een stam. De eerste krijg je van je gekozen stam waarmee je buitenposten overneemt nadat je twee buitenposten hebt voltooid, en de andere worden verkregen wanneer je het fort van andere rivaliserende stammen overneemt. Je moet minstens 2 forten overnemen voor verhaaldoeleinden (hierna kun je ervoor kiezen om automatisch alle stammen te verenigen, wat prima is en geen invloed heeft op trofeeën). Dus je hebt altijd minimaal de 1 die je krijgt van je Tribe + 2 van Tribes die je automatisch verslaat uit het verhaal.

Je kunt deze uitrusten in het Gear Menu > Main Hand > Melee / Ranges

Merk op dat er enkele Melee- en enkele Ranged Tribe-wapens zijn. Je kunt zien welke je stamwapens zijn omdat ze ‘stam’ in hun naam zeggen en beginnen met de stamnaam. Degene die je hebt staan ​​ook in het Character Menu > Wung-Fu (ze hebben hun eigen menupunten onder Close Combat / Ranged Combat). Merk ook op dat als een van je 3 stamwapens de Netra Tribe Grabbler (Ranged Weapon) is, het geen vijanden kan doden met zijn standaardaanval (R2) , maar je kunt zijn combo’s gebruiken om de dodende slag toe te brengen (combo’s te vinden onder Character> Wung Fu> Ranged Combat > Netra Tribe Grabbler).

Merk op dat er enkele Melee- en enkele Ranged Tribe-wapens zijn. Je kunt zien welke je stamwapens zijn omdat ze ‘stam’ in hun naam zeggen en beginnen met de stamnaam. Degene die je hebt staan ​​ook in het Character Menu > Wung-Fu (ze hebben hun eigen menupunten onder Close Combat / Ranged Combat). Merk ook op dat als een van je 3 stamwapens de Netra Tribe Grabbler (Ranged Weapon) is, het geen vijanden kan doden met zijn standaardaanval () , maar je kunt zijn combo’s gebruiken om de dodende slag toe te brengen (combo’s te vinden onder Character> Wung Fu> Ranged Combat > Netra Tribe Grabbler).

Conscious
Voltooi alle 20 gewetensdialogen.

Gewetensdialogen zijn de wit/zwarte aurakeuzes die je tijdens het verhaal krijgt. Deze trofee zegt “alle 20”, maar er zijn veel meer dan 20 mogelijkheden om de gewetensdialogen te beantwoorden, en het lijkt ze op een onbekende manier te tellen die niets te maken heeft met wat de game daadwerkelijk opslaat onder het gedeelte Journal > Dialogen > Conscience van de kaart menu. Je krijgt veel kansen door het spel tijdens verhaal en sidequests voor deze dialogen, dus blijf gewoon spelen en je zult dit uiteindelijk verdienen. Als je zin hebt om ze vanaf het begin van het spel te tellen wanneer ze zich voordoen, zou je deze trofee moeten verdienen nadat je er ongeveer  20 hebt beantwoord  (maar het is normaal als er meer nodig zijn en niet precies 20 is).

Trek
Ontdek alle 6 stamforten.

Stamforten zijn de belangrijkste basis voor de stammen in Biomutant. Ze zijn groter dan buitenposten en bevinden zich op unieke locaties binnen het grondgebied van elke stam. Voor deze trofee moet je ze alle 6 vinden. Gewoon dichtbij genoeg gaan om het pictogram op de kaart te laten verschijnen, is goed genoeg om als “ontdekt” te tellen voor deze trofee.

Je kunt hier kaartschermafbeeldingen vinden met de locaties van alle stamforten:

Zie ook onze guide ->  Biomutant Alle fort- en buitenpostlocaties

Starstruck
Maak een 7-sterren wapen.

Wapens hebben een sterbeoordeling op basis van hun algehele kwaliteit en niveau van onderdelen. Bij het maken van wapens kun je hoogwaardige onderdelen gebruiken en de kwaliteit en het materiaal van een wapen op een bank upgraden om te proberen een 7-sterrenwapen te maken, maar daarvoor zijn veel materialen nodig en moet je eerst hoogwaardige onderdelen vinden.

Een gemakkelijke manier om dit te doen, is door eerst het Pri Murgel-zwaard te bemachtigen, wat een van de beste slagwapens in het spel is. Je kunt het verkrijgen door eerst naar Lumentower in de zuidoostelijke hoek van de wereldkaart te gaan, de toren te beklimmen en het vuurtorenlicht te activeren om je naar een verborgen grot te wijzen met een nieuwe sidequest.

Volg het doel en in de grot moet je de 3 secties op de muren activeren door erop te schrijven om het zwaard te krijgen. Het zwaard begint met een beoordeling van 5 en een halve ster met maximale kwaliteit en materiaal. Om het een 7-sterrenbeoordeling te geven, hoeft u er alleen maar twee add-ons in te maken. Je kunt add-ons kopen bij de melee-handelaren bij elke buitenpost (de smid aan de rechterkant nadat je een veroverde buitenpost bent binnengegaan). Je kunt ook Addons in de wereld vinden. Als u ze koopt, zorg er dan voor dat u ze koopt met een 1-sterbeoordeling. Door 2 x 1-ster add-ons toe te voegen, komt het wapen op 7 sterren in totaal.

Hammertime
Zoek en rust 5 verschillende Mekton-upgrades uit.

Gizmo is te vinden in de Chugyard bij Bricktown, en hij begint een hoofdzoektocht waarbij je onderdelen verkrijgt om vervolgens gebruik te kunnen maken van de Mekton. In de Deadzone kun je kratten vinden met upgrade-onderdelen ervoor, en na het verkrijgen van de eerste krat krijg je een sidequest die je kunt volgen en die je één voor één naar meer upgrade-kratten zal leiden. Er zijn in totaal 14 kratten die je kunt vinden, maar je hoeft er maar 2 of 3 te vinden, aangezien elke krat 2-3 delen bevat. Zodra je ze hebt gevonden, kun je naar beneden drukken op je dPad tijdens het bedienen op drukken om toegang te krijgen tot het aanpassingsmenu en vervolgens 5 andere onderdelen dan de startonderdelen uitrusten om deze trofee te verdienen.

Gizmo is te vinden in de Chugyard bij Bricktown, en hij begint een hoofdzoektocht waarbij je onderdelen verkrijgt om vervolgens gebruik te kunnen maken van de Mekton. In de Deadzone kun je kratten vinden met upgrade-onderdelen ervoor, en na het verkrijgen van de eerste krat krijg je een sidequest die je kunt volgen en die je één voor één naar meer upgrade-kratten zal leiden. Er zijn in totaal 14 kratten die je kunt vinden, maar je hoeft er maar 2 of 3 te vinden, aangezien elke krat 2-3 delen bevat. Zodra je ze hebt gevonden, kun je naar beneden drukken op drukken tijdens het bedienen om toegang te krijgen tot het aanpassingsmenu en vervolgens 5 andere onderdelen dan de startonderdelen uitrusten om deze trofee te verdienen.

Riding the Wave
Zoek en rust 5 verschillende Googlide upgrades uit.

Goop is te vinden op Subnautica Station en hij stuurt je op de hoofdzoektocht om onderdelen voor de Googlide te vinden. Nadat je de eerste hebt gevonden tijdens de hoofdmissie, verkrijg je de zijmissie “The Googlide”, die je naar de andere 8 locaties van Googlide-upgrades wijst. Elke Google Wrekbox bevat 2 items, dus je hoeft er maar 3 te vinden en vervolgens 5 andere onderdelen dan de basisonderdelen uit te rusten om deze trofee te verdienen.

Knockout!
Breng meer dan 1000 schade aan in een enkele slag.

Aan het begin van het spel lijkt 1000 schade misschien nogal wat, maar tegen het einde is het gemakkelijk te doen. Wachten tot je een 7-sterren slagwapen hebt, zoals aanbevolen in de trofee Starstruck , dan zal het gebruik van speciale aanvallen bijna garanderen dat je 1000+ schade toebrengt zodra je dicht bij het einde van het spel bent.

Aan het begin van het spel lijkt 1000 schade misschien nogal wat, maar tegen het einde is het gemakkelijk te doen. Wachten tot je een 7-sterren slagwapen hebt, zoals aanbevolen in de trofee Starstruck , dan zal het gebruik van speciale aanvallen bijna garanderen dat je 1000+ schade toebrengt zodra je dicht bij het einde van het spel bent.

Social
Ontdek alle 16 zijpersonages.

Zie onze guide ->  Biomutant alle side karakterlocaties

End of the Rainbow
Ontdek wat er aan het einde van een regenboog is.

Nadat je Jumble op Bullibull Glade hebt gevonden, vraagt ​​hij je om een ​​item voor hem te zoeken aan het einde van een regenboog. Volg de quest fiches naar waar je uiteindelijk een kist vindt die “Rainbow Concentrate” bevat. De trofee springt eruit als je dit item uit de kist pakt.

Hier vind je Jumble om deze side-quest te accepteren:

Dit zijn alle trofeeën die je kunt halen in Biomutant, succes en happy hunting!!

Biomutant Wiki Guide

Check ook onze andere Trofee Roadmaps
Check hier onze Wiki Guides

Vorig artikelBiomutant Wiki Guide
Volgend artikelNecromunda Hired Gun Trofee Guide & Roadmap

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here